Kategoria: Motoryzacja

opony

Czy jazda na letnich oponach w zimie jest bezpieczna?

Opony wielosezonowe latem zużywają się bardzo szybko i przeznaczone są one dla kierowców, którzy jeżdżą mało, głownie po mieście i po drogach, z których śnieg usuwany jest bardzo szybko. Najlepszym rozwiązaniem dla kierowców są opony sezonowe, dostosowane do konkretnych warunków atmosferycznych. Latem – opony letnie, zimą – opony zimowe. Producenci zarówno mieszanek przeznaczonych na opony letnie, czy zimowe, jak również zakłady oponiarskie przeprowadzają szereg badań i prób, by wyprodukować produkt, który będzie spełniał oczekiwania kierowców. Wiadomo, że opony letnie pracują

Kontynuuj czytanie
opony

Jakie są zalety opon wielosezonowych – poradnik

Producenci zarówno opon letnich, jak i zimowych oraz tych wielosezonowych dbają o to, aby każdy kierowca znalazł opony stosowne do swojego stylu jazdy. To pora roku powinna jednak decydować o doborze opon do samochodu. Wiadomo, że w okresie wiosenno-letnim nie zakładamy opon z taką rzeźba bieżnika, która ma na celu odprowadzać błoto pośniegowe, bo opony letnie mają bieżnik o innej konstrukcji.  Każdy producent ma więc w swojej ofercie całą gamę opon letnich oraz zimowych. Różnią się one składem tworzywa oraz

Kontynuuj czytanie
opony

Opony letnie, zimowe, czy wielosezonowe – jakie kupić?

Decydując się na zakup opon letnich, czy zimowych warto wziąć pod uwagę to, że przy dwukrotnej zmianie opon w każdym roku – z opon letnich na zimowe i odwrotnie, każdy komplet opon pracuje około pół roku. Często więc może być tak, że o zakupie nowych opon letnich, czy zimowych decyduje nie zużycie bieżnika, ale zmurszenie gumy i powstanie na niej jakichś mikro uszkodzeń.  Zazwyczaj wielu kierowców pamięta o wymianie opon, niewielu zazwyczaj zwraca uwagę na ich przechowywanie.  Kiedy już założymy

Kontynuuj czytanie
opony

Co trzeba wiedzieć o rodzajach opon – zimowe, letnie

Kiedy nadchodzi sezon jesienno zimowy wielu kierowców wymienia opony z letnich na opony zimowe. Oczywiście przed założeniem opon zimowych należy sprawdzić ich stan, czy przypadkiem w czasie przechowywania przez okres letni nie uległy jakimś uszkodzeniom, nawet mikro. Pamiętać należy, że wszelkie pęknięcia, głębokie rysy w oponie są wskazaniem do wymiany jej na nową. Zdecydowanym przeciwwskazaniem do założenia opon zimowych jest ich starty bieżnik. Minimalna jego głębokość określona przepisami wynosi 1, 6 mm, gdy jest mniejsza, jazda na takich oponach zimowych

Kontynuuj czytanie
opony

Jaki jest koszt związany z wymianą ogumienia?

Końcówka października, mroźne noce, chłodne wieczory i poranki, czas więc pomyśleć nad zmianą opon z letnich na opony zimowe. W tym celu należy odkurzyć opony zimowe, zapakować i pojechać do zakładu wulkanizacyjnego, by specjaliści założyli nasze zimowe opony na koła. W sprawie czasu wymiany opon letnich na opony zimowe wśród kierowców nie ma jednomyślności. Jedni uważają ,że na sezonowych oponach powinno się jeździć od „świąt” do „świąt”, co należy rozumieć, że opony zimowe należy założyć przed Wszystkimi Świętymi, a zmienić

Kontynuuj czytanie
opony

Jaka jest różnica między oponą letnią, a zimową?

Mimo łożenia olbrzymich środków finansowych i nieustannych badań, nie udało się opracować gumowej mieszanki, która równie dobrze sprawowałaby się przy -20 i +40 stopniach oraz bieżnika, który równie dobrze spisywałby się na suchym asfalcie, mokrej jezdni i drogach pokrytych śniegiem. Istnieją, co prawda, opony uniwersalne, jednak nie są one zbyt popularne. Nie ma w tym nic dziwnego, na suchym i mokrym są słabsze od opon letnich, a na śniegu gorsze od opon zimowych. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest zakup dwóch kompletów

Kontynuuj czytanie